søndag 28. juli 2013

Tur til Lolandsvannet med ULVEHUND I AGDER

Jeg må si vi har en utrolig flott ulvehundgruppe her på Sørlandet! Både trivelige hunder og veldig koselige eiere. Det er umulig å ikke trives på tur med denne gjengen! I dag ble selv gamlemor Inky med. Jeg har bekymret meg for henne i det siste - hun har nesten ikke orket noen ting, bare ligget hjemme og sovet. Regnværet som brakte med seg litt kjøligere utetemperaturer i dag, gjorde visst susen. Hun spratt opp da vi skulle gå og ville gjerne være med! Det deilige og varme sommerværet vi har hatt de siste ukene har nok tatt hardt på henne..

Inky koser seg og forteller alle om det!
Tiny har også ligget mye rundt og slengt i huset eller på terrassen i denne varmen. Derfor hadde han nok samlet opp endel energi før treffet vårt i dag. I nesten 2,5 time sprang han rundt og lekte med alle de andre ulvisene! Inky lekte ikke, men hun fikk både kos og godis, en fin tur og godt selskap. Hun liker egentlig ulvehundene, tror jeg. Sist hun traff en hjortehund, løp hun og gjemte seg bak Tiny og Lloyd! Kanskje hun tror at hun også er ulvehund nå, etter å ha vært så mye sammen med dem..?

Inky  med noen av ulvehundene.
Vi begynner å bli noen stykker i gruppa vår. På turen i dag var det 7 ulvehunder med! Valpene Pepsi og Aron, to kullsøsken. Guttejenta Tyra, som hadde sin første løpetid. Bestekompisene Trier og Lillemor. Tiny og hans bestis Lloyd. I tillegg var det med en gammel hjortepølse (Inky, selvsagt) og to små affenpinschere, Sam og Aero. Jeg skal si det ble liv da (nesten) hele gjengen løp store runder over sandstranda og gjennom vannet! Det ble litt mørke bilder, men vi hadde i det minste oppholdsvær det meste av turen! Her er i alle fall noen av bildene jeg tok i dag:

En av de unge guttene som var med på turen og en lang, lang rekke ulviser!

Inky passer på stranden mens de andre bader - hun liker ikke vann..

Ove med sin lille Pepsi. I forgrunnen Aron og busene Tyra, Tiny og Lillemor.

Fra venstre: Trier, Tiny, Lillemor, Tyra, Aron og Lloyd.


Det pleier ikke være så mange folk inne ved Lolandsvannet, men i dag traff vi på både joggere, turgåere med barnevogner og med firbeinte kompiser. Vi lot skjeggebusene løpe løs (utenom Elin, for Lillemor ble midlertidig døv og Trier kunne finne på å vise litt for stor interesse for løpetids-Tyra), men tok dem inn hver gang det kom noen. Så ventet vi i grøftekanten til de hadde passert. I et uoppmerksomt øyeblikk løp Tiny fra meg for å hilse på en jogger med en plotthund. Jeg travet for å hente ham og beklaget bøllens oppførsel. Mannen ble ikke sint, men sa at han var redd for aggressive hunder siden hans hund var blitt angrepet og bitt tre ganger. Heldigvis så han at Tiny er en vennlig kar! På vei tilbake fra joggeturen sin, måtte han til og med stoppe for å hilse på alle sammen! Jeg blir så glad når folk opplever hvor snill ulvehunden er - på tross av et imponerende utseende. De er faktisk like snille som de er store..

Simone forbarmet seg over
en litt furten hjortis..
Nå er mine to pelskamerater mette på inntrykk og har brukt opp energien for dagen, så nå ligger de strødd her i stua og sover tungt og drømmer. Selv ikke et uventet besøk fikk dem til å reise seg fra sine gode senge- og sofaplasser for å hilse.. Jeg har også funnet meg en plass i sofaen, litt godis og en kopp te, kikker på bildene fra turen og gleder meg allerede til neste treff med ULVEHUND I AGDER.

To fornøyde pelskamerater!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar