mandag 30. januar 2012

Jeg fant i en sving fire ting..

Den gang vi bodde i små skoesker (les: hybler), var ikke interiør et tema. Det er det forsåvidt ikke nå heller, men det skal innrømmes at jeg liker å ha det koselig rundt meg. Med alder og visdom(?) kommer også en stadig større glede over gjenstander som enten har affeksjonsverdi eller en historie knyttet til dem. I tillegg til dette, har jeg sans for gjenbruk.

Det jeg har lyst til å vise, er et par lopper som jeg er blitt veldig glad i. Lysekrona fant jeg på en bruktbutikk i Voie, Kristiansand. I mange år klarte vi oss med en liten smijerns-imitasjon for telys. Vi synes den var veldig koselig. Dessverre er det sånn at en 40-åring trenger omtrent dobbelt så mye lys som en 20-åring, så da behovet for skikkelig lys begynte å melde seg, gikk jeg på leting etter en taklampe. Moten falt ikke i smak - og dessuten hadde jeg ikke lyst til å bruke mange tusen kroner på en lampe som jeg bare synes var sånn passe fin. Lysekroner hadde jeg ikke tenkt på, men da jeg fant den store åttearmede blekkspruten med masse vakre krystallprismer til under tusenlappen, var jeg solgt. Det tok litt tid å venne seg til den, men nå gleder jeg meg over hvor fin den er og ikke minst hvor godt lys den gir!

Den andre gjenstanden som jeg liker godt, selv om den er veldig spesiell - og kanskje ikke helt min stil, er glasskålen med den rare fasongen. Jeg fant den på Fretex under en julehandel sammen med lillesøster og mannen hennes. Vi hadde fått penger av farmor og var på jakt etter noe som kunne være fra henne. Skålen kostet mer enn jeg hadde spandert selv, men siden det skulle være en julegave, kjøpte jeg den likevel. Glasskålen er i.. kan det kalles bohemsk stil, tro? Uansett er jeg blitt veldig glad i den og har senere kjøpt en mindre i samme stilen, men med andre farger - og siden jeg liker at ting har en funksjon, fyller jeg dem gjerne med godis til spesielle anledninger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar