tirsdag 1. januar 2013

På glattisen med Inky, Tiny og Tyra

Første nyttårsdag og alt regnet og snøen som smeltet i fjor(!) har frosset og dannet et farlig glatt underlag for gråpelspoter og menneskestøvler uten brodder.. som ble glemt igjen hjemme.

Inky spriker med tærne og setter den ene labben foran den andre med størst mulig forsiktighet. Hun akter ikke å bli gjenstand for min latter. Men jeg ler likevel.. for det er umulig å la være; de er så komiske på glattisen! Men det skal sies at jeg antagelig også får et noe pussig utseende når det er slikt føre - en fot i hvert hjørne, armene ut til siden og et konsentrert uttrykk i ansiktet. Joda, det er underholdning nok for noen og enhver!


Senere kom Anette med sin lilleulv Tyra på 4 måneder. Tiny ble veldig glad for å se henne. Inky forsøkte seg med litt "sjefing". Hennes hysteriske bjeffing ble noe voldsom for Tyra, så det måtte jeg sette en stopper for. Tiny var også altfor energisk i begynnelsen, men mine bekymringer for den vesle valpen ble snart gjort til skamme; hun er slett ingen delikat, liten blomst. Hun er riktignok liten, men en frampå haikjeft som vet å sette de store gutta på plass!





















På bildet over ser hun kanskje bekymret ut, men det gikk veldig fort over. Snart kastet hun seg inn i leken og forsøkte med liv og lyst å tukte "storebror" Tiny!


























Inky har løpetid, så hun gjorde seg svært utilnærmelig da hun ikke fikk lov til å kjefte. Tiny forsøkte å få henne med på leken, men det ble avskjed på grått papir.

















Noen ganger er det svært vanskelig å bevare verdigheten rundt et slikt ulvehundspetakkel. Jeg har også funnet ut at en viss porsjon med selvironi og humor er viktig dersom en har ulvis i hus...






































 

























Skjønne Tyra, a.k.a. Haikjeften, hehe.. Neida, hun er helt nydelig og absolutt kosbar.
 



























To alen av samme stykke..?



















Til slutt ble Inky også med på litt tull og tøys. Her leker de lang-lang-rekke!

























Men til slutt var leken over, jeg kunne ikke lenger føle fingertuppene mine, ulven var helt utslitt og formiddagsmat med varm te lokket hjemme. Nå ligger de begge rett ut og snorker fornøyd. Inky drømmer om små ulvehundvalper mens Tiny snorker seg gjennom en dyp og drømmeløs søvn. Snart skal vi ut på nye glattiseventyr - men ikke før en annen dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar