søndag 13. januar 2013

Tiny på ulvistreff

Jeg hadde ikke trodd at vi skulle klare å treffes igjen så snart, men jammen fikk vi ikke til en ad-hoc samling i Arendal! Vi gledet oss alle til å treffe to nye medlemmer av gruppa. Dessverre fant ikke begge frem, men vi fikk i alle fall hilse på den supersøte valpen Neo og hans trivelige eier som reiste helt fra Sandefjord for å være med!

På vei inn til jordene der vi tenkte å la gråbeina løpe og leke, var det et lite øyeblikk jeg fant meg selv omringet av 6 ulvehunder. Jeg må si det ga en spesiell følelse..

Med 6 kuldegrader og totalt fravær av sol (som de opprinnelig lovet oss på yr.no), var det en kjølig affære å stå der og se på ulvene kose seg sammen. Ikke desto mindre ble jeg overrasket over å finne ut at vi faktisk hadde vært der i to timer - da var det godt å sette seg i bilen og få litt varme i skrotten igjen.

På tross av forfrosne fingertupper, var det utrolig artig å se alle de fine ulvehundene sammen. Der var også en golden, staffen Mister og endel andre tilfeldig forbipasserende. Alle ble godt mottatt av de vennligsinnede ulvene.

Jeg fikk ikke tatt noen særlig fine bilder - heldivis er det mange fotografer på disse treffene, og flere av de andre tok flotte bilder av hundene. I tillegg til at jeg ikke fikk tatt så mange bilder, så var jeg visst mest opptatt av de tre bajasene Tiny, Lloyd og Finn. De hadde endel rampestreker å komme med denne gangen...























Lloyd begynner virkelig å bli en diger bamse! Heldigvis er han bare gosselig og snill, akkurat som Tiny.























Finn og Tiny lekte fint sammen i begynnelsen, men så begynte Finn å bli veldig fokusert. Han hadde lyst til å ri på Tiny hele tiden. Tiny blir ikke sint for det - og Thomas tok Finn gjentatte ganger til side for en alvorsprat. Jeg er ikke så glad i denne typen energi, for det kan lett føre til slosskamp, noe jeg har erfart mer enn én gang... Men i dette tilfellet, så må jeg skylde på at Tiny antagelig luktet veldig godt; Inky har stådager og hun og Tiny deler jo på liggeplassene. Han oste sikkert løpetid... Det skal bli deilig å hive de begge i badet og skrubbe dem fra topp til tå når løpetiden er over!!





















Odin og Tiny går fint sammen. Tiny klarer å by ham på lek - og i tillegg liker de begge to å springe! Her har de en fortrolig samtale. Lurer på hva de snakker om..?























Det var som sagt flere andre hunder innom. Tiny syntes denne lille madammen var helt nyydelig! Hun ble derimot ikke særlig betatt av bustehodet Tiny...

Jeg var nok mest imponert over Trier denne gangen - han oppførte seg nærmest eksemplarisk! Han forsøkte seg overfor Tiny én gang, men ble fluxens satt på plass av ulven som har lært hjortistriks; klapp sammen kjeften gjentatte ganger rett foran hodet på motstanderen!

I det hele tatt begynner jeg å se hvor mye Inky influerer Tinys væremåte. Han har flere av hennes reaksjonsmåter inne nå - og prøver seg fram i bruken av dem når hun ikke er til stede. Som det å forsøke å bite etter haser og forbein til den han lekesloss med. Finn skjønte lite og tok til på en underlig steppedans for å unngå haikjeften til Tiny. Veldig komisk å se på!

Jeg håper det ikke blir lenge til neste treff - da skal Inky også være med! Hun kommer til å lage liv og røre i ulveflokken, dét er helt sikkert! Håper også at det går raskt mot varmere tider... På denne tiden begynner jeg å lengte mot, om ikke vår, så i alle fall en varm og vennlig påskesol :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar