søndag 3. februar 2013

Tur langs Kaldvellvassdraget

Søndag formiddag og tur til Kaldvell i Lillesand. Kaldvell-området utgjør et nydelig turterreng og ligger tre ca. kilometer øst for Lillesand. I tillegg til godt merkede stier langs vassdraget og omkringliggende områder, er Kaldvell utgangspunkt for den gamle Kongeveien, som går helt til Landvik i Grimstad. (Vestlandske Hovedvei). Jeg har ikke gått den turen enda, men det står definitivt på lista over vårens gjøremål!


Det er alltid koselig når Simone og Lloyd blir med på tur. Tiny ligger vanligvis rett ut og slapper av i bilen, men ikke hvis tur med Lloyd står på plakaten! Han skjønner på telepatisk vis hver gang dette skal skje - da står han bak seteryggen min og synger sin utålmodige klagesang mens han bytter på å kikke meg over høyre og venstre skulder. Vel fremme kjenner han igjen bilen til Simone. Jeg kan godt forsøke å holde ham tilbake, men da er det fare for at skuldrene mine blir dratt ut av ledd!


Når Tiny og Lloyd treffer hverandre, må de lekesloss og bytte på å løpe etter hverandre hele tiden. Det hender at Lloyd finner seg en pinne (noe Tiny synes er litt kjedelig) men snart er de på'n igjen! Kun en liten tissepause av og til..

.. eller en pinnelek, som sagt. Inky på sin side er ikke så veldig interessert i lekeslossing. Hun tusler gjerne bakerst sammen med Simones to små affenpinschere. Jeg er ikke så veldig glad i småhunder, men disse to har sjarmert meg i senk! De går så høflig bak oss på stien. Av og til snur jeg meg og kikker ned i et pussig lite ansikt, ikke helt ulikt en søt disney-apekatt..

























Det er altså helt umulig å ikke la seg sjarmere av et slikt lite bustefjes!










Det er ikke så ofte Inky lar seg friste til å være med på leken - derfor blir jeg ekstra glad når hun først blir med på tøys og tull sammen med "ungdommen"! Det synes godt på bildene at hun får full oppmerksomhet fra gutta hvis hun har lyst!























Etterpå står hun så stolt og ser triumferende rundt seg! Riktig fornøyd med seg selv, er hun.





















Jeg inbiller meg at Inky er blitt veldig glad i sin kompis, protégé og livsledsager Tiny. Det kan jo hende at hun blir littegranne sjalu når Tiny og Lloyd vier hverandre så mye oppmerksomhet!? De er nå veeldig søte sammen, da.. Inky-min-dinky og lille Tiny.


Nåja, det går ikke lenge før Tiny og Lloyd er på hverandre igjen - de er som erteris! Inky blir mindre fornærmet over guttenes lek enn været; det begynte etter hvert å snø. Hvis det snør, kan vi like gjerne gå hjem igjen, synes Inky. Hver dag må det foretas en nøye vurdering av været før hun kan gå på tur. Hun står i døråpningen og kikker ut - lenge. Noen ganger finner hun ut at det ikke er bryet verd og snur tvert for å finne sin gode og varme seng - dette hender ofte dersom det regner. Jeg har en teori om at hjortehunder tror de smelter i regn..


Tiny, derimot, er ikke like opptatt av hva som kommer fra oven. Unntaksvis velger han sengen fremfor utetid, men da skal det regne kraftig i kombinasjon med vind. Da er det teit å være ute.. Litt snø er bare koselig!


Men én ting er vi enige om alle sammen, to- som firbeinte; det beste med å ha vært ute på tur, er å komme hjem og kose seg inne!

1 kommentar:

  1. Inky er så fin- hu og Lillemor ligner veldig, både i oppførsel og utseende :D Lillemor liker snø da, og går like gjerne ut i regn som sol, men ellers er virker de veldig like ;)

    Flott sted å gå tur :DD

    SvarSlett